• Home
  • Skuteczna reklama firmy w sieci
Reklama w sieci

Skuteczna reklama firmy w sieci

Obecnie zdecydowana większość konsumentów, poszukuje informacji o interesujących ich produktach lub usługach w Internecie. Z tego powodu, w zdecydowanej większości branż na rynku, sukces zapewnia skuteczna reklama firmy w sieci: jest ona znacznie lepiej ukierunkowana i zazwyczaj tańsza, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych mediów. Zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową online? Podpowiadamy, jak promować firmę w Internecie i osiągnąć sukces.

Stwórz stronę internetową, która będzie wizytówką Twojej firmy i zadbaj o jej pozycjonowanie

Podstawą skutecznej reklamy w Internecie, zawsze warto uczynić stronę internetową. Powinna ona być wizytówką firmy: to właśnie miejsce, gdzie możemy dokładnie przedstawić ofertę firmy, tak aby odwiedzające ją osoby mogły bez trudu znaleźć interesujące informacje o produktach czy usługach.

Warto pamiętać o tym, że przestarzała, nieprofesjonalna czy niefunkcjonalna witryna, nie tylko nie przyniesie spodziewanych korzyści, ale i może zniechęcać potencjalnych klientów. Zawsze warto pamiętać o tym, by strona była przejrzysta, informatywna i funkcjonalna. Jej stylistyka i treść powinny być dostosowane do potrzeb grupy docelowej. Skuteczna reklama zawsze uwzględnia potrzeby, upodobania i wartości swoich odbiorców – te będą zupełnie inne w przypadku sklepu deskorolkowego i z suplementami dla seniorów.

Reklama firmy w sieci
Źródło: Pexels

Jednak, sama strona to nie wszystko…

Należy pamiętać o tym, że ważny jest nie tylko sam fakt istnienia strony, ale i jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Nawet najbardziej atrakcyjna strona internetowa na nic się nie przyda, jeśli ludzie nie będą mogli na nią trafić. Statystyki pokazują, że 75% internautów przegląda wyłącznie pierwszą stronę wyników, a aż 33% osób klika w pierwszy link od góry. Pozycjonowanie to czasochłonny proces, ale rzeczywiście przekłada się na znaczne zwiększenie ruchu na stronie.

Skuteczna reklama firmy – daj się odnaleźć lokalnie

Co ważne, w przeciągu ostatnich kilku lat, znacząco zmienił się sposób, w jaki korzystamy z Internetu. Obecnie bardzo często wyszukujemy informacji o produktach i usługach na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety, wszędzie tam, gdzie jesteśmy – by znaleźć firmy usługowe działające w okolicy. Z tego powodu znacznie wzrasta rola pozycjonowania na frazy lokalne. Jeżeli prowadzisz firmę, która świadczy swoje usługi lokalnie, warto pozycjonować przy użyciu fraz zawierających lokalizację, na przykład: „fryzjer Poddębice” czy „noclegi Zakopane” – dzięki temu skutecznie dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy. W takim przypadku warto również przygotować wizytówkę firmy na mapach Google – dzięki temu klienci bez problemu do Ciebie trafią.
Reklama firmy usługowej może być dość wzmagająca, jednak jeśli mamy odpowiednią wiedzę na ten temat bez problemu sobie z tym poradzimy. Dodatkowe informacje w tej kwestii znajdziemy także na http://www.trinet.com.pl/jak-reklamowac-firme-uslugowa/.

Jak reklamować firmę w Internecie – Reklamy Adwords

reklama w sieci
Źródło: Pixabay.com

W przeciwieństwie do pozycjonowania, które jest procesem długotrwałym i wymaga specjalistycznej wiedzy, reklamy Adwords pozwalają szybko dotrzeć do klientów. To płatne linki, które wyświetlają się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce Google. To rozwiązanie droższe niż pozycjonowanie, jednak warto od czasu do czasu z niego skorzystać: na przykład zanim strona osiągnie lepszą pozycję w wyszukiwarkach, lub by poinformować o trwającej właśnie promocji.

Jak reklamować firmę w Internecie – obecność w mediach społecznościowych?

By skutecznie reklamować firmę w Internecie, oprócz własnej strony internetowej, warto również postawić na obecność w mediach społecznościowych. Szacuje się, że około 10 milionów Polaków jest obecnych w social media. Wykorzystujemy najchętniej:

  • Facebook – tu możesz dotrzeć do użytkowników zainteresowanych produktami i usługami z praktycznie wszystkich branż;
  • Instagram – bardzo skuteczny, gdy chcesz zaprezentować się od strony wizualnej – na przykład w branży modowej, beauty czy hotelarskiej;
  • Linkendl – pozwala skutecznie dotrzeć do osób zatrudnionych na wyższych stanowiskach, zwłaszcza b2b;
  • Twitter – przede wszystkim b2b.
  • Youtube – warto wykorzystywać w celu tworzenia kanałów tematycznych czy hobbystycznych.

Wykorzystanie mediów społecznościowych wymaga pracy nad stworzeniem atrakcyjnego i wiarygodnego dla odbiorców profilu, jednak może poskutkować ogromną liczbą obserwatorów – potencjalnych klientów, którzy będą udostępniali i polecali tworzone przez Ciebie treści znajomym.

One comment

Leave A Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.