• Home
  • Czy biznes rękodzielniczy się opłaca? – o biżuterii handmade
Biznes rękodzielniczy

Czy biznes rękodzielniczy się opłaca? – o biżuterii handmade

Tworzenie biżuterii handmade to, dla większości z nas, przede wszystkim przyjemny sposób na spędzenie czasu. Rękodzieło określane bywa jako prawdziwa yoga dla umysłu – uspokaja, wymaga skupienia i kunsztu, pozwala rozwijać kreatywność i zdolności manualne. Gdy jednak koleżanki dopytują, czy można kupić Twoje wyroby i proszą o większą ilość na prezenty, pojawia się myśl, by swoją pasję zamienić w stałe źródło możliwe. Czy jednak biznes rękodzielniczy się opłaca? Podpowiadamy, w jaki sposób zarabiać na tworzeniu biżuterii handmade.

Biznes rękodzielniczy – gdy pasja zamienia się w stałe źródło dochodu…

By rozpocząć sprzedaż biżuterii handmade nie trzeba wiele. Najważniejsza jest pasja, pomysłowość i cierpliwość. Będziemy musieli oczywiście zgromadzić wszystkie materiały potrzebne do produkcji – a przede wszystkim:

  • muliny w różnych kolorach;
  • pasmanterię;
  • półfabrykaty do biżuterii;
  • ciekawe koraliki i zawieszki;
  • rzemyki, sznurki i aksamitki.

Artykuły te bez problemu zakupisz w lokalnych sklepach z pasmanterią lub przez Internet. Możesz zdecydować się na półfabrykaty do biżuterii, wykonane ze srebra lub stali chirurgicznej, kamienie jubilerskie, koraliki w tysiącach kształtów i kolorów, ciekawe muliny, a także niezbędne złączki i chwosty.

Liczne tutoriale, w Internecie i w poradnikach książkowych, sprawiają, że inspiracji Ci nie zabraknie. Oprócz biżuterii możesz zacząć poszerzać swoją ofertę także o pudełeczka ozdobne wykonane techniką decoupage czy zakładki do książek. Jeżeli jednak myślisz o tym, by zmienić pasję w stałe źródło dochodu, musisz nauczyć się wykonywać swoje produkty w sposób seryjny w dużych ilościach – dbając przy tym, by wykonanie jednej sztuki nie trwało zbyt długo.

muliny, nici,
Źródło: Pixabay.com

Chcesz zamienić swoje hobby rękodzielnicze w dochodowy biznes? Traktuj je jak biznes!

Zamiana pasji rękodzielniczej w dochodowy biznes jest możliwa, jednak wymaga całkowitej zmiany podejścia. Jeżeli jedynie od czasu do czasu wykonujesz niewielkie zamówienia dla przyjaciół, możesz pracować w swoim rytmie, po godzinach etatowej pracy, na spokojnie. Założenie firmy, która będzie generowała zyski, wymaga narzucenia sobie dyscypliny pracy, trafienia w potrzeby i upodobania klientów, a także zabezpieczenia wcześniej pewnych środków finansowych.

Sam zakup pasmanterii, muliny czy półfabrykatów do biżuterii nie jest duży. Niestety, bardzo wiele firm o podobnym profilu upada, gdy nadchodzi czas, by płacić pełną stawkę ZUS. Koszty związane z prowadzeniem ich działalności przekraczają możliwości wielu młodych, kreatywnych przedsiębiorców. Z tego też powodu, już na początku opracuj solidny biznesplan i strategię działania, opartą na analizie dochodów i kosztów. Pamiętaj również, by narzucić sobie pewien rytm pracy – dokładnie tak, jak na etacie.

Zadbaj o jakość i wyróżnij się na rynku

Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z faktu, że osób oferujących wyroby rękodzielnicze jest bardzo wiele. Konkurencja jest ogromna. Jeżeli potrafisz jedynie wykonać jeden najprostszy rodzaj bransoletki i w dodatku w żaden sposób swoich produktów nie reklamujesz, Twoja oferta zginie wśród innych, podobnych. Z tego powodu bardzo ważne jest, by się wyróżnić. Dbaj o jakość swoich wyrobów, tak by naprawdę prezentować je z dumą. Wybieraj ciekawe koraliki, rzemyki, projektuj nowe, nietypowe wzory, szukaj niebanalnych rozwiązań. Z drugiej strony pamiętaj o gustach swoich klientów. Czasami prostsze rozwiązania lepiej przypadną im do gustu niż Twoje artystyczne eksperymenty. Warto poszerzać ofertę także o dodatkowe produkty, takie jak ozdobne pudełka czy zakładki, które wykonuje się bardzo szybko.

Promocja firmy i zdobywanie nowych klientów

Swoje produkty możesz z powodzeniem sprzedawać, poprzez swój sklep internetowy z rękodziełem lub też specjalne portale. Nie zapominaj jednak o odpowiednich działaniach promocyjnych. Jeżeli strona internetowa ma służyć sprzedaży, należy ją pozycjonować w wyszukiwarkach. Warto promować swoje wyroby w mediach społecznościowych, wykorzystując swoją sieć kontaktów. Wielu wytwórców ogranicza się jedynie do działań w Internecie – jest to poważny błąd! Wielu nowych klientów możesz zyskać jeżdżąc na różnego rodzaju targi, czy też oferując swoje produkty sklepom i galeriom.

One comment

  • Myślę, że niestety dzisiaj mało kto docenia taką piękną ręczną biżuterię. A szkoda.

Leave A Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.